Retail Media Academy

Van elkaar leren door kennis te delen is onbetaalbaar

Heel veel van de dingen die we weten is 'Learning by doing'. Dus laat aan elkaar zien hoe je de dingen doet die je doet. Zo leren we van elkaar en maken we elkaar slimmer.

Mooi recent voorbeeld is de AVG. We zaten allemaal in hetzelfde schuitje en hadden op dit vlak enorm veel tijd en geld kunnen besparen.

De Retail Media Academy:

Om in te springen op deze "latente behoefte" hebben we vanuit de werkgroep Kennisdelen van het RMI besloten om de Retail Academy op te gaan richten, waarbij we inzoomen op actuele onderwerpen en elkaar vooral meenemen in hoe we het doen om zo elkaar slimmer te maken.

De sessies worden gefaciliteerd door de werkgroep kennisdelen (Paula, Patrick, Sabine, Sharina, Marcella en René)

 

Basis ingrediënten:

4 x per jaar.

  • Bij een retailer in huis
  • Je mag ook een collega meenemen. Per retailmerk met maximaal 2 personen
  • Geen lid van het RMI, maar wel graag deelnemen aan de Retail Academy? Dat kan, kosten 295 euro.
  • Marcom operationeel
  • Learning by doing

De planning:

  • Vrijdag 9 november*, sessie 1 (deze is aansluitend op de ALV)
  • Donderdag 17 januari, sessie 2
  • Donderdag 11 april, sessie 3

* Sessie van 9 november kent afwijkend programma; start om 13.00 met lunch.

Ontvangst om 12.30 uur met een lunch. 13.00 uur start sessie en 16.00 uur afsluiting met een borrel.

Per sessie hebben we twee onderwerpen. De aanwezigen kiezen het onderwerp waarover ze graag met elkaar in gesprek gaan. Dit doen we in groepen van minimaal 3 tot maximaal 5 personen. Gedurende de middag zijn er mogelijkheden om van groep te wisselen indien dit relevant blijkt.

We eindigen iedere sessie met het delen van de uitkomsten:

  • Bord met wat heb ik geleerd?
  • Bord met welke actiepunten neem ik mee?

 

 

Vrijdag 
9 november

 

  • Hoe verbeter je het folderproces nu en in de toekomst?
  • Hoe om te gaan met social media?

 

Donderdag
17 januari

 

  • Resultaatgerichte SEO activiteiten
  • Effectieve SEA campagnes

 

Donderdag
11 april

 

  • Optimaal benutten email bestand / hoe om te gaan met gepersonaliseerde email?
  • De winkelvloer inrichting en POS materiaal

 

Aanmelden




Mediapartner: RETAILTRENDS