RWN2014

René Hendriks

Homepage LinkedIn

Kick off René

Download presentatie in pdf

John Terra

Homepage LinkedIn

Retail is vooruitzien

Gebaseerd op consumentenonderzoek geeft Q&A Research & Consultancy inzicht in de nieuwe generatie shoppers. Wat worden de nieuwe spelregels voor de retail?

Download presentatie in pdf

Retail is een dynamisch speelveld en vraagt van retailer zich constant aan te passen aan hun omgeving. Daarbij is het van belang te anticiperen op wat er al is, maar zeker ook op wat er nog komen gaat. Wat er gaat komen is een nieuwe generatie shoppers. Shoppers die nu nog in de schoolbanken zitten maar over vijf tot tien jaar een belangrijke doelgroep vormen voor menig retailer. Q&A heeft onderzoek gedaan naar deze nieuwe generatie shoppers en zal de belangrijkste uitkomsten presenteren. Blijven dezelfde spelregels gelden voor de retail of gaan deze veranderen? U hoort het bij Retail. Wat nu?.

Dirk Ouwehand

Home LinkedIn

Sturen op resultaat met online advertising

Hoe gaat dat eigenlijk? Aantrekkelijk en effectief online adverteren. Praktische presentatie met concreet toepasbare learnings.

"Marqeting laat zien hoe de nieuwste vormen van digital advertising door retailers ingezet kunnen worden om zowel online als offline succesvol te zijn."

Download presentatie in pdf

Christiaan van Rooijen

LinkedIn Twitter

Resultaatverbetering op de winkelvloer

Vanuit inzicht in daadwerkelijk gedrag op de winkelvloer naar uitzicht op betere winkelprestaties. WiFiProfs laat aan de hand van enkele cases zien hoe dit te doen.

Download presentatie in pdf

WiFiProfs helpt retailers om de impact van offline marketing te kwantificeren, de winkelprestaties te optimaliseren en het gedrag van klanten te begrijpen door in-store data te verzamelen, analyseren en visualiseren. Met behulp van bewezen digitale innovaties digitaliseren wij fysieke bewegingen en gedragingen van klanten in de winkel. Door meerdere data-points aan elkaar te koppelen geven wij uitgebreid inzicht in de prestaties van de winkel. Met deze uitgebreide in-store analytics in combinatie met proximity marketing vanuit een enkel platform meet, analyseert en optimaliseert u de winkelervaring voor alle type klanten.

Martijn Kammeijer

De huis-aan-huis folder springlevend

Wat moet je doen om te scoren met jouw h-a-h folder? De belangrijkste tips en adviezen door Koninklijke Drukkerij Em. de Jong.

Download presentatie in pdf

Steven de Bruijne

Homepage LinkedIn Twitter

De kracht van co-creatie

Co-creatie leidt ondermeer tot beter werk, sneller werk, voordeliger werk en bovendien tot leuker werk. En omdat van leuk werk, goed werk komt, is het meemaken van deze presentatie op zich al een feestje :-)

Download presentatie in pdf

Thomas van Straaten

Homepage LinkedIn Twitter

The science of Music

Hardrock of klassiek? MOOD: zet uiteen hoe je de kracht van muziek op de winkelvloer zo goed mogelijk kunt benutten.

Download presentatie in pdf

Thomas van Straaten is Instore media consultant bij Mood. Hij adviseert veelal grote retail ketens over het gebruik van muziek en andere instore media in hun winkels. Hij maakt daarbij zoveel mogelijk gebruik van wetenschappelijk onderzoek om de muziek perfect te laten aansluiten op de formule en de doelgroep. Zijn presentatie gaat over deze wetenschap en zal een aantal aansprekende voorbeelden en een randje achterliggende theorie bevatten.

Diederick Vos

Homepage LinkedIn Twitter

Persoonlijk advies en service via e-mail

Aan de hand van praktische cases laat Copernica zien hoe je met e‑mailmarketing je klanten persoonlijk advies en service biedt, zonder dat dit veel tijd kost.

Download presentatie in pdf

In een winkel geef je de service aan je klanten waar ze op dat moment op wachten. Maar hoe doe je dat online? Hoe bied je met een database, bestaande uit duizenden adressen, toch je doelgroep dezelfde persoonlijke service als in je winkel? Diederick Vos laat aan de hand van praktische cases zien hoe je dit doet met behulp van e‑mailmarketing.

Chantal Riedeman

Homepage Twitter LinkedIn

De Powerrrrr van Plezier! Part two

Weet jij hoe vaak kinderen per dag lachen? Weet jij hoe vaak ‘grote mensen’ per dag lachen? Weet je wat lachen écht met ons doet?

Download presentatie in pdf

Winkelen en geld uitgeven moet leuk zijn. We moeten er fysiek blij van worden. Want, daar wordt iedereen blij van :-) En hoe jouw medewerkers dat kunnen doen... dat hoor je alleen op Retail. Wat Nu!

Huib Lubbers

Home LinkedIn Twitter

De succesverschillen tussen winkelcentra en binnensteden

Meten is weten. CityTraffic deelt unieke content op basis van passantengegevens en laat weten wat wel werkt.

Download presentatie in pdf

Uit de cijfers van CityTraffic blijkt dat het steeds rustiger wordt in de winkelstraten. Deze trend heeft zich enkele jaren geleden ingezet en het einde lijkt nog niet in zicht. Tegelijkertijd is het winkelklimaat aan veranderingen onderhevig. Denk alleen al aan de lege winkelstraten op koopavond en de opmars van het online shoppen. Te midden van alle veranderingen lijken de winkelcentra opvallend minder last te hebben van de dalende bezoekersaantallen. Hoe slagen de winkelcentra erin om de bezoekers te blijven boeien, terwijl binnensteden continu hun uiterste best doen in de strijd om de gunst van de consument?

Huib Lubbers, directeur van onderzoeksbureau CityTraffic en Retail Management Center, geeft antwoord op deze vraag in zijn presentatie over de plaats van de winkelcentra binnen het veranderlijke winkelklimaat van vandaag de dag. Hij zal exclusieve cijfers presenteren over de trends in de bezoekersaantallen over de afgelopen jaren en deze in een breder daglicht plaatsen vanuit het perspectief van de retailers. Wat mogen we verwachten voor de toekomst en welke rol is er weggezet voor de winkelcentra? De bezoekersaantallen uit het verleden bieden in ieder geval voldoende food for thought voor de toekomst van de retail.

Peter Broeder

Home LinkedIn

Marketing Intelligence: aangenaam "kennis te maken"

Klantdatabases van retailers zijn goudmijnen. Als we samen 'kennis maken'; weet je WAT je NU moet doen.

Download presentatie in pdf

Key Figures is een consultancy bedrijf in Marketing Intelligentie. Ze hebben als missie om met dynamische klantdata analyses continue persoonlijke relevante acties vast te stellen en die acties te integreren en te automatiseren in de bestaande marketing en bedrijfsprocessen. Die missie vraagt om meer dan alleen een "analisten" houding, ze wil bijdragen als sleutelfiguren op weg naar de next level in Marketing.

Zij werkt voor de grote consumentenmerken, maar heeft haar marktscope vergroot naar e-commerce en retailketen bedrijven.

De consument wil steeds meer dienstverlening op maat; persoonlijk kunnen zijn voor je klant is KEY (1-op-1). WAT is wijs NU te doen? 1. NU de kennis uit klantdata gebruiken om MORGEN je resultaat te verbeteren. 2. Starten met hetpersoonlijk maken van je communicatie en aanbod. Marketing Intelligentie moet niet meer op zichzelf staan, de output van de voorspellende klantanalyses wordt direct input voor de communicatiesystemen (zoals bijvoorbeeld Copernica), media inkoop, content management systemen, inkoop, voorraad, betaal- en logistieke systemen.. Alles doet er toe en heeft effect. Deze manier van holistisch denken past al bij de consument.

Key Figures is ervan overtuigd dat data-intelligentie de nieuwe pijler is voor een duurzame relatie tussen consument en retailer.

Arjan ter Huurne

Homepage Twitter LinkedIn

De Conversie Optimalisatie Map

Hoe kun je conversie optimaliseren? Arjan van Maxlead vertelt je precies hoe!

Download presentatie in pdf


Fotomateriaal 2014
Benieuwd naar alle foto's in hoge resolutie?

 

 

Benieuwd naar alle foto's in hoge resolutie?

Mediapartner: RETAILTRENDS